Повідомлення про помилку

Strict warning: Only variables should be passed by reference в eval() (рядок 3 із /var/www/clients/client232/web273/web/arch/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).

Культура мовлення в сучасній освіті, науці, ЗМІ, рекламі

Події та новини кафедри

У середу, 22травня, на теплоенергетичному факультеті відбувся студентський науково-практичний семінар «Культура мовлення в сучасній освіті, науці, ЗМІ, рекламі» (16.10 год., ауд. 212-5). Участь у заході взяли студенти першого курсу ТЕФ, зокрема з груп ТО-81, ТВ-81, ТМ-81 та 82.

Як відомо, будь-які хороші ідеї чи міркування можуть втратити свою цінність, коли їх невдало озвучити. Звісно, багато залежить від ораторських здібностей промовця. Однак, якщо науковець, педагог, журналіст, політичний чи громадський діяч, фахівець з рекламних текстів, висловлюючи свої думки, пишучи дописи, статті, створюючи салогани, порушуватимуть мовні норми, то й ораторські здібності не допоможуть.

У своїх виступах студенти висвітлювали різні аспекти культури мовлення. Навіть невелика дискусія відбулася, коли доповідачі спробували визначити, які комунікативні ознаки культури мовлення є важливішими в тій чи іншій сфері спілкування. Зрештою дійшли згоди на конкретних прикладах, що всі ці ознаки – правильність, точність, логічність, чистота, доречність, багатство, виразність, емоційність – взаємопов’язані.

Студенти-першокурсники дібрали цікаві приклади порушення різних мовних норм, проілюструвавши фотослайдами, відеовиступами, роздрукованими матеріалами. Найбільше цікавинок було пов’язано з оголошеннями та рекламними текстами. Не обійшлося й без аналізу нещодавньої виборчої кампанії. Цікавими були спостереження кількох студентів, які, розповідаючи про нейролінгвістичне програмування та застосування його в різних засобах масової інформації й соцмережах, проаналізували культуру мовлення різних виступів, агітаційних листівок, рекламних роликів.