Повідомлення про помилку

Strict warning: Only variables should be passed by reference в eval() (рядок 3 із /var/www/clients/client232/web273/web/arch/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).

Професійний жаргон: регрес чи комунікація майбутнього?

Події та новини кафедри

Сучасна комунікація презентує нам нові засоби і форми встановлення зв’язків між людьми та обміну інформацією, серед яких неабияке місце посідають ненормативні лексичні одиниці, наприклад, сленг/жаргон, арго, койне, просторіччя і т.п. Ці стилістично та емоційно марковані лексеми подекуди зовсім витісняють нормативну лексику, утворюючи синтаксичні конструкції, пристосовані до законів української мови. Це, зокрема, спостерігаємо у спілкуванні представників певних професійних груп: програмістів, консалтерів, менеджерів та ін. При цьому чим більше іншомовних запозичень має та чи інша професійна галузь – тим більш «жаргонізованою» вона стає. Добре це чи погано? Жаргон – це регрес, показник деградації суспільства, а з ним – і мови чи, можливо, об’єктивна необхідність сучасності з її шаленим темпом життя й постійною економією ресурсів, у тому числі й мовних. Над цими й тому подібними питаннями міркували студенти першого курсу ІХФ, ХТФ на березневому науково-студентському семінарі «Професійний жаргон: регрес чи комунікація майбутнього?». Були висловлені цікаві міркування, власні спостереження, аргументи «за» та «проти» використання жаргону в професійному спілкуванні.

Подібні заходи мають важливу навчально-виховну та практичну роль, вчать студентів дискутувати, аргументовано обстоювати власну позицію, добирати відповідні мовні засоби та факти для викладу та підкріплення тези.