Герасимчук В.А. Філософування в процесі інтерпретації художнього дискурсу // Ціннісні зміни молоді і сучасні форми культуротворчості: Культурологічний альманах НПУ ім. М. Драгоманова. – Вінниця: “Нілан-ЛТД”, 2015. – Вип. 1. – С. 17– 21.
Проблема розуміння та інтерпретації різних текстів і дискурсів сьогодні стала настільки нагальною, що потребує ґрунтовного її дослідження з тим, щоб віднайти найоптимальніші підходи до об’єктивації бодай найсуттєвіших смислів цих тексті і дискурсів. Ми розглянемо декілька з основних підходів.
Філософський універсальний підхід до проблеми передбачає передовсім формування категорійно-поняттєвого апарату для дослідження. Приміром, дихотомічний поділ дає інтелектуальну логічну підставу для розуміння і сприймання. За цим поділом розрізняють тексти художні і нехудожні. На цьому класифікаційному рівні можна сформувати багато позицій у розумінні і сприйманні.
Якщо нехудожні тексти легко піддаються процедурам розуміння та інтерпретації, то художні ще до кінця не вичерпали можливості свого дослідницького інструментарію.