Проблеми фахового мовлення та шляхи їх розв’язання на сучасному етапі
Культура фахового мовлення – один із найважливіших складників професійної культури фахівця, який забезпечує його конкурентоспроможність на сучасному та майбутньому ринку праці, дозволяє вирішувати виробничі проблеми, спираючись на уміння спілкуватись і співпрацювати з різними людьми.
Це система комунікативних норм, знань, умінь і цінностей, яка реалізуються у процесі взаємодії фахівців і є фактором, що супроводжує його професійну діяльність у виробничій сфері й зумовлює її фахово-комунікативну спрямованість.[1]
Таким чином, володіння культурою фахового мовлення є надзвичайно важливим для кожного професіонала. У сьогоденні ми зіштовхуємося з багатьма проблемами фахового мовлення. Наприклад, деякі спеціалісти взагалі не знають професійної термінології свого напрямку або використовують занадто обмежену її кількість. Може статися навіть так, що люди, володіючи однаковою професією, не зможуть зрозуміти один одного, тому що кожен з них обізнаний у трошки різних сферах діяльності. Нашому суспільству необхідно мислити більш широко, надавати можливість вивчати різноманітніший вибір фахових термінів. Інакше кажучи, універсальність – поклик до діяльності сучасних спеціалістів. Зашореність більше не в моді, чим гірше рівень володіння фаховим мовленням, тим нижчий рівень праці, до якої має доступ фахівець.Також можна часто зустрітися із лексичними, граматичними, стилістичними та орфографічними помилками у вживанні термінів фахового мовлення. Причинами цього можуть бути :
· По-перше, занадто поширені «русизми». На жаль, на даний моментє недостатня кількість фахової літератури українською мовою, дається взнаки колишнє перебування України у СРСР;
· По-друге, недостатньо високий рівень викладання спеціалізованих термінів у школах та технікумах. Вступаючи до ВНЗ, абітурієнти складають іспити лише зі «стандартної», так би мовити, української мови, не враховуючи якісь хоча б мінімальні знання термінів спрямованих на обрану професійну діяльність.
Одним зі шляхів вирішення цієї проблеми є впровадження якомога більшої кількості майстер-класів для різноманітних професійних спрямувань. Можливо, варто задуматись над інтеграцією фахових термінологій пов’язаних між собою спеціалізацій, щоб збільшити кругозір працездатних претендентів на роботу.