КПІ
ФЛ КПІ
  • Українська
Сила паузи

Сила паузи

Напевне, найпотужніший із усіх голосових прийомів, які ми можемо засвоїти, – це пауза.

У музиці краса твору розкривається в паузах між нотами, в ораторському мистецтві драматизм і сила мови передаються тишею, яку ви створюєте, переходячи від одного пункту до іншого. Уміння робити паузи – це мистецтво, якому можна навчитися, якщо практикуватися.

Багато спікерів, виходячи на сцену до аудиторії, нервують. Тому вони говорять швидше, ніж зазвичай, більш високим голосом, майже не роблять пауз. Натомість, коли людина розслаблена, вона говорить повільніше, більш глибоким, авторитетним тоном і при цьому регулярно робить паузи. Сила паузи саме й полягає в тому, що вона допомагає знизити рівень страху і зробити акценти на важливих моментах.

Існує чотири типи пауз, які можна використовувати, щоб зробити свій виступ кращим.

Смислова. Це звичайні паузи в кінці речення, абзацу. Слухачі не можуть сприйняти більше трьох речень поспіль. Якщо не давати їм часу на засвоєння сказаного, то вони почнуть втрачати хід ваших думок і відволікатися. Тут може спрацювати «принцип доміно»: коли інформації забагато, а часу на її осмислення мало, то все сказане падає як плитки доміно.

Драматична. Для того, щоб момент «врізався» в пам’ять слухачів, потрібно його виділити із загального потоку інформації. Зробіть драматичну паузу перед тим, як вимовити найважливішу фразу в своєму виступі, або відразу ж після неї, давши таким чином аудиторії час оцінити значимість вимовлених слів.

Емфатична. Даний тип пауз можна застосовувати для підкреслення певних ключових моментів. Зазвичай така пауза робиться перед чимось важливим., а її мета – викликати роздуми та емоції.

Завершальна. Таку паузу використовуємо для налагодження контакту. Можна використовувати, коли говоримо відомі аудиторії речі. Коли ми повторюємо першу частину речення, у аудиторії виникає бажання продовжити і закінчити речення разом з вами. Таким чином люди ще сильніше залучаються до вашого виступу і починають слухати ще уважніше. Таку паузу також можна робити для того, щоб аудиторія домислила щось або дала відповідь на наше запитання.

Юлія Маковецька-Гудзь

Facebook
YouTube
Twitter
Instagram
Email

Попередня версія сайту

Інкунабула

Інкунабула
Шпаргалка оратора
Мовні цікавинки