Повідомлення про помилку

Strict warning: Only variables should be passed by reference в eval() (рядок 3 із /var/www/clients/client232/web273/web/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).

Креаціонізм як сучасний філософський напрям у викладанні курсу «Культурологія»

Події та новини кафедри

Останні роки під час викладання культурологічних та гуманітарних дисциплін усе частіше з боку студентів постають питання, чи можливе узгодження між теорією еволюції Ч. Дарвіна та ідеєю божественного творіння світу. Спочатку подібні запитання в академічній аудиторії дещо дивують, але, перш ніж відповідати на них, потрібно розібратися, чому вони виникають, адже частотність виникнення подібних тем (нерідко опосередковано дотичних до основної теми заняття) свідчить про їх актуальність. І витоки тут досить непрості. Сучасне покоління 18-19-літніх юнаків та дівчат, так зване «покоління «Z», є надзвичайно гнучким щодо впливів на нього з боку абсолютно різних зовнішніх факторів. Ідеї толерантності й гуманізму тут нерідко експлуатуються для насадження певних думок і формування відповідних світоглядних позицій. А молодь, вихована на цих ідеях, «споживає усе», часто не будучи здатною зробити самостійні критичні висновки чи узагальнення.

Отже, креаціонізм, як ідея божественного походження Всесвіту, виростає на ґрунті релігійного виховання. Активно поширюючись наприкінці ХІХ ст., ця ідея набула нових обертів сьогодні, коли молодь шукає надійного світоглядного підґрунтя, піддаючи сумніву усі попередні набутки, у тому числі, наукові теорії. У такому контексті завдання викладача культурологічних дисциплін – показати неоднозначність сприйняття світу, зокрема явищ науки й культури, пояснити символічність багатьох культурних пам’яток, до яких належать і книги священних текстів різних релігій, довести неправомірність однобічного підходу й навчити студентів віднаходити підтвердження наукових гіпотез у культурологічному матеріалі в тому числі.